keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Weired joulukalenteri 21. luukku: Tiernapoikien YT-kuvaelma



Kymmenisen vuotta sitten pidetyissä firman pikkujouluissa oli vähän erilainen tunnelma. Pääkallopaikalta Helsingistä tuli pari viikkoa aikaisemmin tieto, että firmassa alkaa YT-neuvottelut ja porukkaa pistetään pihalle. Uutinen ei ollut omiaan nostattamaan juhlamieltä.

Pikkujoulut sujuivat normaalia latua: Vuokratilat, pitopalvelun ruuat ja juomat firman piikkiin. Yhtenä ohjelmanumerona oli työporukan jakaminen pienryhmiin, joille annettiin tehtäväksi improvisoida joulukuvaelma. Meidän ryhmä päätti esittää Tiernapojat pienellä twistillä.


Meidän Tiernapojat –esityksessä tuli pääjohtajalta käsky, että kaikki miespuoliset työntekijät tuli irtisanoa ja heittää virtaan. Kun pääjohtaja (Herodes) saapuu työpaikallemme, luottamusmies (Murjaanien kuningas) joutuu sanaharkkaan hänen kanssaan. Esitys meni osapuilleen näin:

Pääjohtaja: (Kävelee edestakaisin työsuojeluasiamiehen ja luottamusmiehen välistä avaten miekallaan ristikkäin olevien miekkojen kärjet ja laulaa):
Pääjohtaja se ajoi mersullaan
siihen asti kun hän tuli Savon mualle
Pääjohtaja olen minä!

Pääluottamusmies: (Kääntyy johtajaan päin ja sanoo):
Jaa, minä tykkään , että sinä olet yksi styränki.

Pääjohtaja:  
Jaa, minä en ole styränki, vaan pääjohtaja, joka kannan minun kultaista salkkua minun esi-isäin jälkeen. Hoo, miksi olet vielä töissä?

Pääluottamusmies:
Hoo, jos minä olen töissä, olen minä kaikilta tunnettu.
Hoo, jos minä olen töissä, olen minä hyviltä kaivattu.
Yksi duurari ja luottamusmies murjiaanien firmassa.

Jne. En tiedä, kantautuiko joulukuvaelmasta tietoa johtoportaaseen. Tuskin. Kuukausi joulun jälkeen kävimme yksitellen oman esimiehen kanssa keskustelut ja niinhän siinä kävi, että kenkää tuli että pätkähti. Mutta pikkujouluista jäi hyvät muistot.


 Kuvat: Pixabay



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti